website

De belangrijkste website op internet is je eigen website

5 mei 2017
Algemeen Blogs

Gastblog van Angelique Dijks waarom bedrijven eigenlijk per direct een ICT’er in dienst zouden moeten nemen.

In  In de afgelopen jaren, waarin ik veelvuldig bezig ben geweest met het communicatievak, is het mij opgevallen hoe weinig bedrijven een goede bedrijfswebsite hebben. Daarnaast heb ik geleerd hoe belangrijk het eigenlijk is om deze wel te hebben. Hieronder alle redenen waarom jij per direct een nieuwe ICT’er in dienst zou moeten nemen!

Het is je digitale visitekaartje
Wanneer mensen van je bedrijf hebben gehoord gaan ze veelal eerst googelen. We zitten in een ‘Google-cultuur’. Mensen googelen letterlijk alles. Bedrijfsnaam, medewerkers, betrouwbaarheid, reviews, kwaliteit, kosten, reisafstand, alles! Wanneer men dan op jouw bedrijfspagina eindigt (die bovenaan zou moeten verschijnen op dat welbekende ‘Google’, dan is deze website meteen jouw online visitekaartje. Uit onderzoek blijkt dat 87% van de mensen eerst op de website kijkt wanneer ze van een bedrijf, product of dienst horen. Dus, even een vergelijking met vroeger: je maakte toen toch ook geen indruk met een vervallen, niet met kleuren op elkaar afgestemd visitekaartje, zonder contactgegevens?

Voortdurend opzoek naar informatie
Google dus. We willen graag weten of een bedrijf betrouwbaar is, of dat ze hun zaakjes netjes op orde hebben, of ze hun werk goed afleveren. Je raadt het nu natuurlijk al: dat googelen we. Het is belangrijk dat klanten deze informatie snel en gemakkelijk kunnen vinden! Je kunt zoveel informatie op jouw website plaatsen als je zelf wil, maar mensen zijn voornamelijk op zoek naar: wat doe jij,  waarom doe jij dat, wat zou jij hen kunnen bieden, hoe kunnen ze jou bereiken en wat mag dat ongeveer kosten. Zorg ervoor dat deze informatie dus aanwezig is op jouw website.

Je moet altijd bereikbaar zijn
De hedendaagse consument wil alles het liefst nog gisteren nog geregeld hebben en mensen doen dat nou eenmaal veelal online. Al jouw klanten zijn altijd online, dus jij bent ook altijd online. Is er een manier om hier onderuit te komen? Nope! Jouw klanten willen jou meteen kunnen bereiken wanneer zij een vraag hebben. Online heeft ervoor gezorgd dat het beslissingsproces nog sneller verloopt dan voorheen. Al jouw contactgegevens en jouw adres moeten dus goed en duidelijk te vinden zijn op je website.

Het kan je heel veel tijd schelen
Last but not least: het kan je dus veel tijd schelen. Ook wel bekend met een FAQ? een FAQ is een afkorting voor ‘Frequently Asked Questions’, oftewel: veel gestelde vragen. Mensen stellen heel vaak dezelfde vragen, en die wil jij niet de hele dag door opnieuw en opnieuw en opnieuw beantwoorden. Op jouw website kun jij alle vragen beantwoorden die mensen eventueel zouden kunnen hebben, dit scheelt je zeeën van tijd aan het beantwoorden van e-mails en telefoontjes. Deze tijd kun je natuurlijk veel beter besteden in het leveren van jouw product of dienst aan klanten. Daarnaast leren klanten daarmee jouw bedrijf kennen, en zo haal je ze binnen!

Angelique Dijks is vierdejaars student Comnmunicatie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN)

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *