Mediaspecialist: Frank Thooft

Frank Thooft

Frank is de initiatiefnemer van PersPodium. Hij werkt sinds 1998 als zelfstandig bedrijfsjournalist, bladmanager en tekstschrijver vanuit Pluspen teksten. 

Hij maakte als redacteur van 2001 tot eind 2015 de Arnhemse editie van 'de Ondernemer', de businessbijlage van dagblad de Gelderlander en schreef ook jarenlang artikelen, interviews en advertorials voor diverse businessbladen. 

Frank is sinds 2006 de bladmanager van 'de Actuaris', het vakblad van het Koninklijk Actuarieel Genootschap, net als van The European Actuary (sinds 2010). Hij was ook jarenlang de auteur van de nieuwsbrief van Algemeen Octrooi en Merkenbureau AOMB. 

Er is een grote hoeveelheid boekjes, bladen en artikelen van zijn hand verschenen, onder meer als secretaris van Ondernemers Kontakt Arnhem met de adviezen voor de Arnhemse gemeenteraad.

Ook schreef hij magazines voor startups en het startup ecosysteem en het ludieke anekdotenboekje voor Koninklijke Burgers' Zoo voor het 100-jarig bestaan daarvan.

Op zijn eigen website staan diverse voorbeelden (downloadbare pdf's).

Voor PersPodium heeft hij twee magazines meegeschreven en gemanaged: Toekomstmakers in 2018 en StartUp50Gelderland in 2016.

Bedrijfsnaam: Pluspen
Website: pluspen.nl
E-mailadres: frank@perspodium.nl
Mobiel: 06 46 42 88 06
Social Media
Competenties

Willem Jansen Verplanke op LinkedIn: "Frank luistert goed is een goede analyticus, scherp in zijn vragen, een verbinder van mensen, betrouwbaar, serieus en anders dan de meeste van zijn vakbroeders. Misschien wel door zijn wat academische manier van optreden. Frank heeft aan een half woord genoeg en schrijft met een scherpe pen."

Frank houdt geen interviews zoals in de klassieke vraag-antwoordsystematiek maar voert open dialogen met zijn gesprekspartners waardoor hij ze beter begrijpt en treffender kan verwoorden wat ze willen communiceren.

Ervaring en Missie

Mijn missie is het beter en begrijpelijker laten communiceren van mensen en organisaties.

PersPodium is een eigentijds communicatie-collectief waarbij de deelnemers kennis delen en samenwerken zodat ze voor hun opdrachtgevers nog meer kunnen betekenen. Het is een open source-aanpak, een 2.0-antwoord op de traditionele manier van communicatie. Er is dan ook geen 'ouderwets' verdienmodel, maar een gunmodel. Deelnemers van PersPodium gunnen elkaar en hun opdrachtgevers kansen en publiciteit. Door die open-minded mentaliteit ontstaat er een krachtige beweging die voor alle partijen positief is.